Jangan ikut selagi tak ada niat nak ikut Rasulullah & para sahabat

Sunday, March 28, 2010

Pertunangan Dengan Isteri Pertamaku



Ni dia borang pertunangan nya (bila la pulak tunang guna borang)..ngeh3

Haaa..mgkn ada yg terkejut tgk tajuk n3 ni..haha..tp mgkn ade yg dah tahu bila tengok gambar kt ats ni..bgus2!..

Hmmm..sbenar nya ada ape dengan tajuk ni?..semacam je kn??..hoho

Owh, kalau la nk di ikutkan umor, alhamdulillah da lepas..tp syarat2 lain ada kureng la..tak bole la bgtahu ape yg kureng tu..tp yg pasti nya amal kurang kan..(insaf jap..huhu)

haha..melalut je keje..ape daa..sbenar nya tajuk tu sekadar istilah je..Prof. Hussin, syura JB selalu taghrib karkun2 final year kt utm "Jadikan keluar 4 bulan di jalan Allah sebagai isteri pertama korang lepas korang habis belajar"...

Hah, da fhm???..hehe
Itu la maksud nya..anggap keluar di jalan Allah 4 bulan sebagai isteri pertama, perkara yg harus di kejar2 & perkara yg di idam2 kan..
Bila nk beristeri ni kena la bertunang dulu..kasi ikat kemas2 kan..jgn sampai lari pulak..huhu

So, bila dah tafakut masa Jord siang tadi makna nya da selesai la majlis pertunangan dengan isteri pertamaku..alhamdulillah

Moga2 dipermudahkan segala urusan yg perlu diselesaikan untuk keluar nnt (terutama keperluan..xnmpk bayang lg ni..ape daa, yg keluar kan kita bkn keperluan la sheikh..adehhh)

Harapan agar pembaca2 juga mendoakan semoga Allah Ta'ala pilih insanlemah ini untuk keluar 4 bulan di jalan Allah, insyaAllah target keluar masa Jord zon selatan di Merlimau, Melaka bulan Jun nnt..aminnnnn

Wassalam

8 comments:

umu6point on March 29, 2010 at 7:07 PM said...

emm..semoga urusan walimahnya di permudahkan oleh Allah swt kelak :)

insanlemah on March 29, 2010 at 9:13 PM said...

amin ya rabb..smoga umu6point sentiasa di bawah lindungan rahmat nya..amin

umu6point on March 30, 2010 at 12:10 AM said...

huhuu..bukan umu6point..tp umuanisah.
amin ya rabb..

insanlemah on March 30, 2010 at 12:21 AM said...

o yeke..patot la rs pelik semacam td..hehe..ok2, umuanisah..got it

ahlia azharjaafar on May 5, 2010 at 10:22 AM said...

InsyaAllah semuga Allah mudahkan urusan tuan..amin

insanlemah on May 5, 2010 at 1:52 PM said...

amin ya Allah...

QuLMinD on May 25, 2010 at 4:41 AM said...

ermm..ingat pasal apa la td...
ok,moga allah pilih kita semua juga utk istiqamah dalam kerja ni.
Mudah2an allah terima..

insanlemah on May 25, 2010 at 10:23 AM said...

amin ya rabb..