Jangan ikut selagi tak ada niat nak ikut Rasulullah & para sahabat

Thursday, April 1, 2010

Pandangan Mata & Aurat



Assalamua'alaikum warohmatullah wabarokatuh...

Bismillahirrahmanirrahim..

Mukaddimah:

Model permintaan dan penawaran menerangkan interaksi dalam pasaran untuk sesuatu barangan di antara pengeluar dan pengguna, dan hubungannya dengan harga dan penawaran barangan itu. Ia merupakan model asas mikroekonomi dan digunakan untuk menjelaskan beberapa senario, dan juga sebagai konsep asas untuk berbagai-bagai model perekonomian dan teori yang lain. Ia asalnya diterangkan oleh Antoine Augustin Cournot, dan dipopularkan oleh Alfred Marshall.
Model ini meramalkan bahawa dalam sebuah pasaran bebas yang sempurna, harga berfungsi untuk menyeimbangkan jumlah diperlukan oleh pengguna dan jumlah dibekal oleh pengeluar dalam menghasilkan sebuah ekonomi seimbang.
(Sumber: Model Permintaan dan Penawaran, Wikipedia)



Rendahkan pandangan anda (baca yang dalam gambar tu)


Ada seorang sahabat selalu zihin "bilamana semua orang lelaki buat keputusan untuk rendahkan/tundukkan pandangan pada perempuan (masturat best sket), maka mereka dengan sendiri nya akan tutup aurat dengan sempurna" <-- tak pasti samada dia quote kata2 ulama' @ sape

Sebab tu la tiba2 keluar teori kat atas tu..dah mcm penulisan berilmiah pulak..hoho..tp kalau nk di ikutkan teori tu, kalau lah takde permintaan pasti & pasti takde pengeluaran..macam tu jugak kalau nak di ikutkan kata2 sahabat ni kalau lah takde lelaki yg berkeinginan melihat aurat masturat, maka mereka sendiri tak akan mendedahkan aurat secara terbuka..

Tapi asbab kelemahan saya, ramai lagi yang belum faham..ramai lagi yang berkeinginan..ramai lagi yang suka dengan keadaan sedemikian..Astarfighullahal 'Azim..Kau jauhkan lah aku dari fitnah masturat "Allahummainni a'uzubika minfitnatinnisa'..aminnn"

p/s: tak faham dengan masturat yang cakap dia pelik tgk karkun tundukkan/rendahkan pandangan dgn masturat..ketahuilah oleh kamu bahawa bukan kami merendah-rendahkan kaum kamu, malahan sesungguhnya kami takutkan 'azab2 dari Allah SWT

6 comments:

umu6point on April 2, 2010 at 12:29 AM said...

huhuu..like theory of demand and supply la pulak...haih..macam2!!
first time baca entry yg meletakkn tanggujawb aurat masthurat bermula dari pandangan mata lelaki (ehh...karkun lebih manisss)... :)

insanlemah on April 2, 2010 at 7:45 AM said...

kalo da nama nye student, mmg xlpas dr theory la..hehe

karkun lebih manis??..btol3..tp jgn jd kangkong suda..huhu

aishah_conteng_je on April 3, 2010 at 8:16 AM said...

saya pun teruja baca bila bagai diletakkan tanggungjawab menundukkan pandangan tu bermula dengan rijal..ada amik subject ekonomi kot ni..

;)

insanlemah on April 3, 2010 at 8:35 AM said...

@aishah: alhamdulillah..xde ambik subjek ekonomi pn..tp mmg blanja kena ber'ekonomi' la skrng..nk smpn duit utk khuruj nnt..moga2 cukup..insyaAllah

aishah_conteng_je on April 5, 2010 at 12:29 AM said...

insya'allah, allah bagi cukup nanti keperluan nya..selamat ya~

insanlemah on April 5, 2010 at 11:55 AM said...

aminnn..selamat2