Jangan ikut selagi tak ada niat nak ikut Rasulullah & para sahabat

Sunday, January 2, 2011

Sementaranya Honeymoon Bersama Isteri Pertamaku


Assalamu'alaikum warohmatullah wabarokatuh...

Segala puji-pujian hanyalah milik Allah SWT, tuhan sekelian alam, pemberi manfaat dan pemberi mudharat, raja dunia dan akhirat. Sesungguhnya Allah lah Rabbul'alamin. Allah jualah yg telah mengeluarkan saya dan mengembalikan saya. Segala sesuatu berlaku hanyalah dengan kawalan Allah SWT.

Sementara...memang sementara. Semasa jemaah dibentuk, seorang syura Malaysia sempat bg taghrib pada amirsab yg nk diputuskan yg nk bg alasan sbb tak sedia jd amirsab, "Amirsab pn sementara, dunia kn sementara". Tengok2 da blk da sudaaa..

Tapi ade lain sikit la dengan Isteri Pertamaku ni. Sudah tukar drp 4 bulan IPB jd 5 bulan MIB. Bukan man in black ye, Malaysia, India & Bangladesh ok. 1 bulan itu dekat Malaysia, 1 bulan itu India, 3 bulan ini Bangladesh la..

Banyak kisah, teladan, pengalaman dan mcm2 lagi la kalau nk diceritakan. Paling tak boleh dilupakan pengalaman bersama jemaah dari 7 negara. Kitorang panggil jemaah 7 petala langit, 7 petala bumi. Lain masa nnt akan dikarghuzarikan insyaAllah


Rindu dengan jemaah 7 petala langit, 7 petala bumi [Gambar sekadar hiasan]

2 comments:

Umma-ali on January 3, 2011 at 12:05 AM said...

Assalamualaikum wrbt!
Marhaban!!!
Selamat kembali ke medan sebenar...
MasyaaAllah, tentu byk nur ni...
Bling bling!!
Bagilah kami sedikit dari nur tu, karghuzarilaa cpt sikit...

insanlemah on January 3, 2011 at 3:14 PM said...

Wa'alaikumussalam ummi..
bkn setakat medan sebenar je, kalau ada rezeki Medan Indonesia pn boleh smp..hehe
insyaAllah saya segerakan karghuzarinya secepat mungkin..